Translate

söndag 6 november 2022

Flasktömning den 5 november 2022

 

Efter ett år i samma lägenhet så tyckte vi att det var dags att röra på oss igen och eftersom jag är en bekväm människa och vill ha så lite detaljer att flytta som möjligt så tänkte jag få lite hjälp med att tömma ett antal flaskor.

Sagt och gjort..Jag ställde fram The Sexton Irish Single Malt, Jura 12yo Single Malt, Evan Williams 100 proof Bottled in Bond Kentucky Straight Bourbon, For Peat's Sake Blended Scotch, Glenfiddich 12yo Single Malt, Auchentoshan Springwood Single Malt, Rozelieures Single Malt, Nikka Coffey Grain, Isle of Lime Tjaukle Single Malt, Waterproof Blended Malt, Johnnie Walker Red Label Blended Scotch, Jack Daniel's Tennessee Straight Rye, Zippin Blended Malt, 1792 Small Batch Kentucky Straight Bourbon, The Glenlivet Founder's Reserve Single Malt, Woodford Reserve Kentucky Straight Rye, Black Velvet Reserve 8yo Blended, Grant's Triple Wood Scotch Blended och så en Svea Oak Deluxe Blended och så kontaktade jag Peter, Johan, Joel och Danne som kom över för att hjälpa en stackare med flytten.

Tyvärr så blev det inte lika många tomflaskor som jag hoppats på trots ett bra arbete av alla deltagare men ett och annat kilo blev jag i alla fall av med och så några öl från kylen också så jag är nöjd..













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linköping WhiskyExpo 2023

  Efter tre års väntan så var det då äntligen dags igen för Linköping WhiskyExpo i Konsert och Kongresshallarna några minuters promenad från...