Translate

lördag 28 mars 2020

Grattis i efterskott whisky!



Även om jag inte satt mig själv i karantän så har jag placerat mig själv i skamvrån med en skäms-strut på huvudet.

Igår var det Internationella Whiskydagen och det hade jag koll på för bara några dagar sedan men igår så hade jag totalt glömt bort det. Jag hoppas att ni andra whiskyälskare därute i världen skötte detta bättre än vad jag gjorde.

Jag säger härmed grattis i efterskott med en Glen Garioch 1797 Founder's Reserve Highland Single Malt från ett av dom äldsta destillerierna i Skottland Glen Garioch (Ska uttalas Glen Geeri). En bra NAS-whisky så här en dag-efter-bemärkelsedagen. Den har en muskelstyrka på 48% och ska enligt producenten ha legat på både ex Bourbon och ex Sherryfat, bra fruktig känsla med bla äppelskal och en kryddigt pepprig avslutning. Den känns ganska ung och lite störig men bra.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linköping WhiskyExpo 2023

  Efter tre års väntan så var det då äntligen dags igen för Linköping WhiskyExpo i Konsert och Kongresshallarna några minuters promenad från...