Translate

onsdag 11 januari 2023

Adventskalendern - Lucka nr 23

 

Nu börjar verkligen slutet närma sig för den här Adventskalendern. Nu blir det lucka nr 23, den näst sista alltså.

The Glenlivet 18yo Single Cask Edition American Hogshead 2020 Single Malt Whisky.

Som dom tidigare i dessa luckor så blindprovade jag även denna whisky. Jag vet inte om min åsikt skulle ha varit annorlunda om jag visste vad det var innan, det är svårt att säga men när jag fick reda på att det var en 18-årig Glenlivet så blev jag lite besviken trots att det är en väldigt bra whisky med en styrka på 56,9%.

Den är lite spritig i doften med en lätt sötma av ljus sirap, marsipan och äppelskal.

Kryddig i smaken med marsipan och skal av grönt äpple, lime och så en torr avslutning.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linköping WhiskyExpo 2023

  Efter tre års väntan så var det då äntligen dags igen för Linköping WhiskyExpo i Konsert och Kongresshallarna några minuters promenad från...