Translate

fredag 21 februari 2020

Fredagswhisky den 21 februari 2020



Det är fredag och det fixas och donas här hemma i köket för att få ihop en middag. Nu är det ju inte jag som har hand om den biten utan min fru men jag håller mig ändå i närheten och hejar på och det gör jag just nu med en Cedar Ridge Small Batch Iowa Bourbon Whiskey som med sin milda mjuka bäriga inledning passar perfekt till alla matiga dofter som virvlar runt i köket. Efter den milda starten så bjuder whiskeyn på en najs ton av lantliv och hö innan en Bourbonsötma tar över utan att vara Kentucky-maffig utan lätt och flyktig.

Riktigt bra Bourbon från en av dom få stater utanför Kentucky som faktiskt producerar den varianten av whiskey.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linköping WhiskyExpo 2023

  Efter tre års väntan så var det då äntligen dags igen för Linköping WhiskyExpo i Konsert och Kongresshallarna några minuters promenad från...