Translate

fredag 21 februari 2020

Whisky på spåret



Behövde ju någon sjysst whisky till På Spåret och eftersom det programmet handlar om resor så tänkte jag lite globalt och med det menar jag ju då utanför Skottland, Irland och USA och efter att ha rotat lite i mina hemliga gömmor så hittade jag Millstone Oloroso Sherry Cask Dutch Single Malt från Zuidam Distillers i Nederländerna. 

Den här NAS-whiskyn passade alldeles utmärkt till Luuk och Lindströms frågor på TV och speciellt till det kaffe jag också hade bredvid mig eftersom whiskyn är som ett maffigt fikabröd. En fruktkaka med russin och chokladtoner i flytande form, en dessert på 46% i en enastående vacker bärnstensfärgad skrud.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linköping WhiskyExpo 2023

  Efter tre års väntan så var det då äntligen dags igen för Linköping WhiskyExpo i Konsert och Kongresshallarna några minuters promenad från...