Translate

onsdag 26 februari 2020

Irländsk Grain och Torsk


Som vanligt när jag assisterar i köket så behöver jag ju någonting som backar upp mig, ikväll så var det i form av Glendalough Double Barrel Irish Single Grain som matchade den där fisken, såsen, riset, osten och broccolin som frugan (givetvis med min ovärderliga hjälp) blandade ihop alldeles enastående.

Den där lätta flyktigt fruktiga smaken med citrustoner, torrt trä och gräs, den långa slutklämmen med apelsinskal gjorde att jag för en stund nästan glömde maten och istället flög iväg ut på landet en tidig vårafton.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linköping WhiskyExpo 2023

  Efter tre års väntan så var det då äntligen dags igen för Linköping WhiskyExpo i Konsert och Kongresshallarna några minuters promenad från...