Translate

söndag 18 juli 2021

Yellow Rose Premium American Whiskey

 


Egentligen så var det inte denna whisky jag skulle prova ikväll men jag hoppar helt enkelt över ett nummer. 
Eftersom jag ligger efter i Värmdö Whiskys semesterlåda, har fyllt 21, är hyfsat klar i huvudet och dessutom barnsligt förtjust i amerikansk whisky så tyckte jag att jag var i min fulla rätt att blanda datumen lite.

Yellow Rose Premium American Whiskey är en lite hemlig whisky från destilleriet Yellow Rose i Houston/Texas. Det är en blend där huvudinnehållet ska vara Bourbon men informationen om detta är som sagt lite diffus. Den har en styrka på 40% och ska vara framställd med tankarna på grannlandet i norr Kanada.

Gröna äpplen och citrus känner man i doften, körsbär och blandgodis.
Mycket trevlig smak. Mild och mjuk, söt med en känsla av fruktjuice och karameller.

En lättdrucken trevlig amerikanare utan att sticka ut alltför mycket.
85p.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linköping WhiskyExpo 2023

  Efter tre års väntan så var det då äntligen dags igen för Linköping WhiskyExpo i Konsert och Kongresshallarna några minuters promenad från...