Translate

tisdag 19 maj 2020

Kvällens fynd, en naken ripa

Nu när vi har det som vi har det här hemma och bor på en byggarbetsplats och jag inte bara kan gå in i mitt whiskyrum och hämta det jag vill ha så blir det ju något av ett lotteri eftersom jag inte vet vad jag kommer ut med oavsett vad jag hoppats på.

Nu tog jag och grävde lite i blindo under all inplastad röra, kände en flaskhals och tog tag i den.
Denna gång så blev det Famous lättklädda variant The Naked Grouse Blended Malt vilket jag tyckte var roligt för den har jag inte smakat sen förra sommaren.

Den här tycker jag är riktigt prisvärd och bra mycket bättre än den vanliga The Famous Grouse Blended. Man får direkt en känsla av ekfat i doften, torkad frukt och en anings rök. Smaken bär på choklad, frukt och en del kryddor.

40% i styrka och 315 skr på Bolaget. Denna är värd varje krona.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linköping WhiskyExpo 2023

  Efter tre års väntan så var det då äntligen dags igen för Linköping WhiskyExpo i Konsert och Kongresshallarna några minuters promenad från...