Translate

lördag 4 januari 2020

Nostalgi i ett glas



Det här är ju nostalgi för mig. Första gången jag drack en whisky från Glengoyne var i Skottland och på just det destilleriet också, det var vinter och ruggigt utomhus och varmt och gosigt på insidan precis som denna lördag. 
Vi brottas med ett gäng besvärliga förkylningsbaciller här hemma och då är ju en whisky en självklar detalj i förbättringsprocessen och då valde jag Glengoyne 17yo Highland Single Malt som jag tyckte passade alldeles utmärkt, dels för att den har en av dom vackraste färgerna i whiskyvärlden och så för att det är en fantastisk malt och att den som jag tidigare sa fick mig att tänka tillbaka 15 år till en dag på det vackra lilla destilleriet Glengoyne som är beläget mitt emellan Strathblane och Killearn i dom södra delarna av Highland där jag, Rojjan, Lasse, Berra och Robban njöt i fulla drag.

Ja, visst kändes förkylningen bättre och med det även humöret även om det var dom sista dropparna som nu försvann ur flaskan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linköping WhiskyExpo 2023

  Efter tre års väntan så var det då äntligen dags igen för Linköping WhiskyExpo i Konsert och Kongresshallarna några minuters promenad från...