Translate

tisdag 18 december 2018

Bulleit Kentucky Straight Bourbon Whiskey



Jag ska väl säga det att jag alltid tyckt att Bourbon passar bättre under sommarhalvåret än under vintern men nu i några minusgrader medans mörkret sänker sig utanför fönstret och snön ligger någon decimeter djup så får jag väl erkänna att åtminstone den här whiskeyn från det familjeägda destilleriet Bulleit Frontier Whiskey passar alldeles enastående, här och nu.

Det här är en av dom absolut mest prisvärda whiskey's som finns på Bolagets hyllor och jag är riktigt förtjust i den.
Den har dofter av råsocker, arrak och ek för att sen bjuda på en del nötter, honung och mörk sirap i smaken med en cool pepprighet strax innan den behagligt mjuka och långa eftersmaken.
Väldigt komplex i smakerna som passar in i varandra som ett antal väl inoljade kugghjul.

Den har en muskelstyrka på 45% och kostar just nu 329 väl använda kronor.

Riktigt bra och helt klart en av mina favoriter från andra sidan Atlanten.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linköping WhiskyExpo 2023

  Efter tre års väntan så var det då äntligen dags igen för Linköping WhiskyExpo i Konsert och Kongresshallarna några minuters promenad från...