Translate

torsdag 8 december 2022

Adventskalendern - Lucka nr 7

 

Eagle Rare 10yo Single Barrel Kentucky Straight Bourbon Whiskey. 

Bakom lucka nr 7 så döljdes det en whisky som förvånade mig något. Jag älskar Bourbon och har även minne av att jag gillade whisky från Eagle Rare men när jag blindprovade denna så föll den mig inte alls i smaken.



Doften var den där som man känner när man står i ett lagerhus fullt av whiskyfat, en spritig ton men som man där bakom kan skönja viss frukt, saftig sockerkaka och spritinlagd persika.

Den är tuff direkt i smaken med lite arrak och så en oljig spritig ton som jag tyckte inte alls var behaglig. Innan jag visste vad detta var så gissade jag på en billig kanadensare.

Näe, denna Bourbon med en styrka på 45& var jag inte nöjd med men jag kanske för säkerhets skull ska testa den igen när jag inte dras med en jädrans förkylning. Jag litar inte riktigt på mina smaklökar just nu.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linköping WhiskyExpo 2023

  Efter tre års väntan så var det då äntligen dags igen för Linköping WhiskyExpo i Konsert och Kongresshallarna några minuters promenad från...