Translate

onsdag 28 juli 2021

Paul John Peated Selected Cask Indian Single Malt Whisky

John Distilleries som ligger bakom whiskyn Paul John Peated Selected Cask Indian Single Malt har dom senaste åren verkligen utmanat Amrut om att vara det intressantaste destilleriet i Indien.

Denna NAS-whisky är lagrad på ex Bourbonfat och buteljerad med en cask strength-styrka på 55,5%. Den är nr 18 ur Semesterlådan från Värmdö Whisky.

Det första jag tänker på när jag drar in dom inledande tonerna i näsan är saltstänkt hav, ungefär den där känslan man får när man precis öppnat en Old Pulteney men här finns också en trevlig rök med ljus sirap och nötter.

Väldigt söt inledning i smaken följd av mustig rök, peppar som nästan sveddar läpparna och lätt frukt.

Med vatten så blev den bra mycket mildare och mjukare. Smakernas skarpa kanter sandpapprades bort, röken frukten och sötman blandades mer. En snällare whisky men kanske också lite tråkigare.

En tuff och intressant whisky men lite för söt för min smak.

82p





1 kommentar:

  1. hej vän, jag heter Isabella Ethan, och jag är läkare och jag är 45 år gammal. Vänligen läs mitt sanna livs vittnesbörd, jag har en positiv avsikt att denna information kommer att hjälpa någon som läser den här artikeln, inom två dagar återställa ett trasigt äktenskap och återställa den förlorade kärleksrelationen. Efter år av att ha varit i ett förhållande med ethan bröt han upp med mig, jag gjorde allt jag kunde för att få honom att älska mig igen, men allt jag gjorde var förgäves, jag ville ha honom så mycket på grund av den kärlek jag har till honom , Jag frågade honom med jag lovade allt jag hade, men han vägrade. Jag förklarade problemet för min kollega på jobbet och hon föreslog att jag hellre skulle vända mig till en kärlekstrollkarl som kunde hjälpa mig att återlämna hans kärlek, men jag är den typen av person som aldrig trodde att en del av kärleksförtrollningar existerade eller fungerade, jag hade ingen val men för att testa det skickade jag ett mail till spellcaster-kanalen och han sa till mig inga problem att allt skulle bli bra för tre dagar sedan, att mitt ex skulle komma tillbaka för tre dagar sedan, han kastade en bit av kärlekstrollformel i luften och överraskande nog var den andra dagen runt 03.00. Ex-älskaren ringde mig på min mobiltelefon, jag blev så förvånad att jag svarade på telefonsamtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle komma tillbaka till honom för att han älskade mig så mycket. Jag var så lycklig och så vi började leva lyckliga tillsammans. på detta sätt kan du kontakta honom om du behöver hjälp, du kan kontakta honom med denna e-postadress:dralaba3000@gmail.com eller kontakta honom på whatsapp / viber med detta nummer: +1(425) 477-2744 ... :) . . :) .. :) .. :) .. :). . :)

    SvaraRadera

Linköping WhiskyExpo 2023

  Efter tre års väntan så var det då äntligen dags igen för Linköping WhiskyExpo i Konsert och Kongresshallarna några minuters promenad från...