Translate

lördag 19 december 2020

Lucka nr 19 - 19 december 2020

Dags för whisky nr 19.

Kraftig och djup doft med portvins känsla, knäck och mörk sirap.

Stark inledning, sötma med sirap och kola, apelsinskal och kaffebönor.

Med några droppar vatten så blev den fyllig och mjuk och växte faktiskt lite

Denna var bra och blev riktigt bra när jag vattnade ner den lite. Kan tänka mig en styrka på runt 50% och en slutlagring på kanske ex rom eller konjaksfat. Vart den kommer ifrån är jag väldigt osäker på.

.................................................

Braunstein Library Collection 20:1 Single Malt Whisky

Ännu en whisky från det eminenta danska destilleriet Braunstein. Den här ska vara runt 8 år och vad jag vet enbart lagrade på ex romfat från Karibien så jag borde nog ha känt rom i smaken tidigare tycker jag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linköping WhiskyExpo 2023

  Efter tre års väntan så var det då äntligen dags igen för Linköping WhiskyExpo i Konsert och Kongresshallarna några minuters promenad från...