Translate

måndag 21 december 2020

Lucka nr 21 - 21 december 2020

Så var det då dags för whisky nr 21. Det känns som om man strax är inne på upploppet nu.

Väldigt somrig i doften denna. Honung och blomster, gräs och örter.

Torrt gräs i smaken, honung, ljus sirap, lime och sommarblomster. Den här skulle jag verkligen kunna tänka mig utomhus en ljummen sommarkväll.

Sötare med vatten och faktiskt lite skarpare. Denna tycker jag het klart är bättre naturell.

Den här har jag väldigt svårt att tyda men jag tror att denna är sherryfatslagrad och antagligen en cask strength på strax över 48%. Skottland, kanske Sverige.

.......................................................

The Pearls of Scotland, Blair Athol 23yo Cask Strength Highland Single Malt Whisky

Gordon & Company heter buteljeringsföretaget som står för The Pearls of Scotland och här är det en whisky från Höglandsdestilleriet Blair Athol som lagrats i 23 år för att sen fyllas på i endast 279 flaskor med en styrka på 52,5%.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linköping WhiskyExpo 2023

  Efter tre års väntan så var det då äntligen dags igen för Linköping WhiskyExpo i Konsert och Kongresshallarna några minuters promenad från...